Rozvoj grafomotoriky
-
Pastelka Máňa tuze nerada kreslila.
Jak se tak schovávala do rohu krabice, aby ji nikdo neviděl, najednou ji oslovila krásná, ostře
ořezaná pastelka Boženka: „Proč tu tak smutně sedíš? Nechceš jít za námi?”
„Hm, to bych nechtěla, nechce se mi kreslit,” odpověděla Máňa.
Boženka začínala tušit, o co jde: „Že ty si myslíš, že to neumíš a nelíbí se ti tvé kresby?”
Máňa si ani netroufala odpovědět. Věděla, že má Boženka pravdu. - – pohádkové postavy motivují děti rozvíjet grafomotoriku zábavnou formou – Mgr. Jiřina Bednářová, autorka sešitů
Co je to za kurz?
- postupný rozvoj grafomotoriky pro děti ve věku 4–5 let a intenzivní kurz pro předškoláky a prvňáčky ve věku 5–7 let
- cvičení pro vývoj jemné motoriky, vizuomotorické koordinace (souhry ruky a oka)
- nácvik uvolňovacích cviků
- správný úchop a držení tužky dle trojhranného programu
- používáme vlastní pracovní listy a pracovní sešity na rozvoj grafomotoriky od speciální pedagožky Mgr. Jiřiny Bednářové
Ceny
- 1 lekce (30 min):
- 300 Kč
- při platbě za celý kurz:
- 1400 Kč
- včetně 1 pracovního sešitu
- 5 lekcí
- individuálně
Mgr. Jiřina Bednářová – autorka sešitů
Mgr. Jiřina Bednářová je speciální pedagog v PPP Brno, absolventka FF MU a PF MU Brno, 26 let praxe. Vytvořila metodiky pro pedagogy a rodiče v oblasti předškolní stimulace, specifických poruch učení. Je též autorkou učebnic a pracovních sešitů se zaměřením na grafomotorická cvíčení, základy počtů, přípravy ke čtení a další dovednosti, které by mělo dítě předškolního věku rozvíjet.
Jak to všechno probíhá?
Grafomotorické potíže, křečovitost ruky a špatné držení a úchop tužky v předškolním a následně školním věku jsou častým problémem dnešních dětí. Abychom mohli dítěti pomoci – uvolnit ruku, musíme zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky. To nám ukazuje, jaké má dítě možnosti pro přiměřený rozvoj kreslení a psaní. Využíváme sadu uvolňovacích cviků zaměřených na uvolnění celé ruky, trojhranný program k vyvození odpovídajícího úchopu a držení tužky, prstové barvy a osvědčené moderní pracovní sešity psané předními odborníky z oboru (Mezi námi pastelkami ad.), jejichž součástí je i metodický návod pro dospělé.
Při kurzu budeme v sešitě pracovat po boku pohádkových pastelek Boženky a Máni. Máňa nechce kreslit, protože si myslí, že to neumí a schovává se v koutku krabičky. Boženka kreslit umí a vezme ji na návštěvu do zoologické zahrady k veselým zvířátkům. Děti jsou tak pohádkovým příběhem motivovány a kreslení je pro ně zábavou.
Kurz pro předškoláky a prvňáčky se skládá z 5 lekcí (většinou 1x za týden/14 dnů), v ceně je pracovní sešit, dále máme v nabídce za výhodné ceny kvalitní pomůcky (různé druhy prstových barev, trojhranné tužky i pastelky). U ještě mladších dětí je obvyklé, že při práci ruce střídají, proto je vhodný postupný rozvoj motoriky s ohledem na individuální potřeby a možnosti dítěte, přestávky mezi lekcemi tedy mohou být delší (např. 1x měsíčně). Pokud je dítě nevyhraněné, nebo používá častěji levou ruku, v nabídce doporučuji využít navíc také kurz Máme doma leváka.
Zdroje
- BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Mgr Mezi námi pastelkami: grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 3 do 5 let - 1. díl. 2. vyd. Praha: Edika, 2015. Dětská naučná edice.
- http://knihy.abz.cz/imgs/teaser_pdf/4449788025108093.pdf
- http://knihy.abz.cz/obchod/autor-bednarova-jirina-bednarova
- http://www.raabe.cz/konference/jiz-probehle/setkanims/lektori/